Zdi se mi prav neverjetno, da je Zlata Zavašnik, modna oblikovalka moške blagovne znamke Sens, že 30 let v pogonu. 30 let ustvarjanja oblek za vsak dan, poroke, maturantske plese ter vse možne priložnosti ni ravno mačji kašelj, sploh ne pri nas. Trg je majhen, ampak zdi se mi, da je bila Zlata že na samem začetku sinonim za kakovost in zelo originalno modo, tisto, ki jo takoj prepoznamo. Ne vem, zakaj, ampak v spominu imam njene ruske ovratnike in potem tridelne komplete, za tiste moške, ki obožujejo bonton in modo nosijo s ponosom. In takšna je tudi Zlata: ponosna, seveda z razlogom. Želim ji veliko uspehov in neskončno lepih Sens moških oblek, ker lepo modo pri nas zelo pogrešam, zato kapo dol ženski, ki si je sama, z vztrajnostjo in vizijo, utrla pot med zvezde.

Foto: osebni arhiv
Foto: osebni arhiv

Od plavalke do modne oblikovalke znamke Sens. Kako sem iz mlade, uspešne plavalke (jugoslovanska prvakinja v 100 m delfin) postala ena najvidnejših slovenskih oblikovalk? 

Disciplina, vztrajnost in kreativnost so me iz plavalke pripeljale do uspešne modne oblikovalke. Disciplina, ki sem jo izoblikovala z vsakodnevnimi treningi in osredotočenostjo na cilj, ostaja temelj mojega uspeha v športu in poslovnem svetu.

Vztrajnost je prav tako ključna – v plavanju sem se soočala s fizičnimi in mentalnimi izzivi, danes pa se v modnem oblikovanju spoprijemam z dinamičnim trgom in močno konkurenco. Spomnim se, kako sem z veseljem vztrajala pri treningih in tekmovanjih.

Adrenalin pred tekmami je bil neverjeten, vsaka osvojena medalja pa je zame pomenila veliko zmago.

Ko skočiš v vodo, si popolnoma sam s svojimi mislimi, ujet med notranjim mirom in nemirom. Ko pa stopiš na stopničke in prejmeš medaljo, te občutek ponese nekam izven resničnosti. Ta občutek je zelo podoben tistemu, ki ga doživljam pri oblikovanju – tudi tam ustvarjam in se včasih borim s sabo, da bi dosegla nekaj izjemnega.

Foto: osebni arhiv
Foto: osebni arhiv

 

Kako je SENS preživel in uspeval v času gospodarskih kriz?  

Blagovna znamka SENS, ki jo vodim, je skozi leta dokazala izjemno odpornost, tudi v času gospodarskih kriz. Ključ našega uspeha je hitro prilagajanje novim razmeram, ohranjanje kakovosti in grajenje dobrih odnosov s kupci. Med največjo recesijo leta 2009 sem se odločila zapreti dve od štirih trgovin, kar je podjetje rešilo pred propadom. Čakanje bi nas potopilo. 

Kljub težavam sem vztrajala pri visoki kakovosti in izvirnih dizajnih, brez zniževanja cen, kar je mnogim prineslo stečaj. Naša predanost kakovosti je naše izdelke postavila med trajnostne, kar moške obleke v svojem bistvu že same po sebi so.

Medtem ko se je prodaja formalnih poslovnih oblek iz sezone v sezono zmanjševala, smo hitro prilagodili ponudbo. Postajali smo vse bolj prepoznani po oblekah za posebne priložnosti, kot so valeta, matura, diploma in poroka. Dodajamo zanimive modele in barve oblek ter povečujemo zalogo v vseh velikostih. Tako se hitro širijo govorice, da imamo najboljšo izbiro moških oblek v regiji in odlične svetovalce, ki pritegnejo vedno več strank. Čas med Covidom smo izkoristili za odprtje spletne trgovine, kar je še dodatno povečalo našo dostopnost do kupcev. Vsi ti premiki so botrovali k našemu uspehu in dejstvu, da smo se po krizah vrnili še močnejši.

Kako si obvladovala izzive in našla načine za ohranjanje osebnega ravnovesja?

Izzivi so me naučili, kako izjemno pomembno je ohranjati osebno ravnovesje, še posebej v stresnih časih. Ključni del te poti sta bili meditacija in joga, ki sta mi pomagali obvladovati stres in ohranjati fizično ter duševno ravnovesje. V času recesije sem se odločila vpisati v program za učitelja joge, ki sem ga uspešno zaključila. Ta izkušnja je močno poglobila moje znanje in prakso. Navdihnila me je celo k razmišljanju o odprtju lastnega jogijskega centra.

Hkrati sem bila zaradi preobremenjenosti blizu odločitve, da prodam blagovno znamko SENS. Na srečo se to ni zgodilo. Po reorganizaciji in zmanjšanju obsega poslovanja sem “spočila” in ponovno začutila SENS kot svoje poslanstvo.

Danes sem za to hvaležna, joga pa ostaja moja dragocena osebna praksa. 

Foto: osebni arhiv
Foto: osebni arhiv

Moda in psihologija: Kako moška obleka vpliva na samozavest in uspeh?

“Obleka ne naredi človeka, spremeni pa njegovo počutje.” Ta slogan poudarja vpliv oblačenja na samozavest in samopodobo. Obleka deluje kot zaščitni plašč, ki nam omogoča, da se predstavimo v najboljši luči.

Kakovostna in primerna obleka ne le izboljša osebno podobo, temveč tudi vpliva na socialne interakcije, kar povečuje verjetnost pozitivnega odziva drugih.

V poslovnem okolju dobro oblečen moški izžareva avtoriteto in zanesljivost. Podobno velja za poročne in svečane obleke, ki moške postavljajo v središče pozornosti v posebnih trenutkih, kot so poroke ali formalni dogodki. Zato je vredno vlagati v kakovostne obleke, saj je njihov vpliv na samozavest in počutje nedvomno močan.

Foto: osebni arhiv
Foto: osebni arhiv

Moška obleka in trajnost … gresta z roko v roki? 

Najbolj me veseli, da ustvarjamo moške obleke, ki so same po sebi trajnostni produkti. Te obleke so povezane z nepozabnimi trenutki v življenju, kot so valeta, matura, poroka in prva služba. Zavedanje, da naša oblačila igrajo pomembno vlogo v teh posebnih trenutkih, mi prinaša izjemno zadovoljstvo.

Ključnega pomena je, da se osredotočamo na kakovost, ne na hitre trende, ki hitro izginejo. Moški, ki izberejo naše obleke, se odločajo za kose, ki jih bodo nosili dolga leta. Trudimo se uporabljati trajnostne tkanine in reciklirane materiale, ki zagotavljajo udobje in dolgotrajnost.

Poleg tega se zavedam, da trajnost ne vključuje le okoljskih, ampak tudi etične vidike. Naša blagovna znamka se zavzema za pravične delovne pogoje in pravično trgovino. Trajnostna moda zame ni le trend, temveč način življenja. Verjamem v rek “nisem tako bogat, da bi kupoval poceni” in “manj je več”, kar zagovarjam na vsakem koraku. Prepričana sem, da vse to prinaša koristi ne le posamezniku, temveč tudi celotni družbi.

Komentiraj