Še preden sem začela pisati ta članek, sem imela v mislih vse Ladureejeve slaščičarne, kotičke ter pop up trgovinice v Parizu. V mestu je tako, da bi obiskala prav vsako, brez izjeme ter si poleg slovitih makronov privoščila tudi njihove škatle, lepe torbice, sveče in še marsikaj. Laduree je svet v pastelnih barvah in dobrih okusov, tisti svet, ki te nežno poboža po duši in četudi si sam, se pač ustaviš, spiješ dobro kavo in si privoščiš nekaj sladkega. Ko pa te postrežejo, imaš občutek, da si Alica v čudežni deželi in te prav nič ne bi presenetilo, če bi se kje pojavil zajec in te odnesel na drugi svet. Saj Laduree v resnici tudi je drugi svet, ki zelo močno diši po Franciji, tradiciji in dobrem, zadetek v polno, ker ponuja stvari, ki znajo ustaviti tempo življenja, so pa tako sladke in lepe, da se jim sploh ne moreš upreti. Poznate občutek?
Makroni so prava paša za oči, v ustih pa se kar stopijo. Ta krhka sladica je tesno povezana s francosko hišo slaščic Ladurée. Sestavljeni so iz dveh mandljevih piškotnih polovičk, ki ju povezuje mehek nadev. In zakaj so makroni postali svetovna uspešnica? Začetek zgodbe sega v daljno leto 1862, ko je Louis Ernest Ladurée odprl pekarno na ulici Royale 16, v pariški četrti, kjer je vladalo vznemirljivo, elegantno in živahno nočno življenje. V začetku 20. stoletja se je Laduréejeva žena, Jeanne Souchard, domislila kombinacije pariške kavarne in slaščičarne ter ustvarila eno prvih čajnic v prestolnici. Takrat ženske niso smele zahajati v literarne salone in klube, zato so bile čajnice odlična alternativa za tiste bolj emancipirane in željne novih poznanstev.
Leta 1930 so prodajalno na Rue Royale prenovili in razširili, kar je bil prvi korak k širitvi slaščičarn in znamke Ladurée: leta 1993 je slaščičarno kupila skupina Holder, želeli so se razširiti po vsem svetu. Septembra 1997 so odprli nov lokal v prestižnem območju Elizejskih poljan, kjer sta zdaj čajnica in restavracija, leta 2002 je odprl vrata lokal na rue Bonaparte, od leta 2005 pa lokale Ladurée najdemo tudi drugod po svetu. Imajo 53 trgovin v 23 državah, od tega so tri v Italiji, dve v Milanu in ena v Rimu. Okrogli piškotki, krhki navzven in mehki v sredini, so najznamenitejša stvaritev slaščičarne Ladurée. Zgodovina makronov Ladurée se je začela s Pierrom Desfontainesom, bratrancem Louisa Ernesta Laduréeja v drugem kolenu, ki je prvi dobil odlično idejo in vzel dve polovički ter ju zlepil s kremo ganaš. Odtlej se receptura ni spremenila.
Spreminjajo pa se okusi: kolekcija makronov obsega deset glavnih okusov, od maline do limone, vrtničnih listov, pomarančnih cvetov, pistacije in kave. Glede na letni čas je vsak mesec na voljo še šest drugih okusov, ki dopolnijo ponudbo. Kot da ni dovolj, da nas spravljajo v skušnjavo s svojimi božanskimi slaščicami, so pri Laduréeju ustvarili še lastno linijo kozmetičnih izdelkov, navdahnjeno z eleganco in prefinjenostjo, kot se za ustanovo na tako uglednem naslovu spodobi. Njihova kolekcija izdelkov za nego telesa izraža nostalgijo in prikliče v spomin očarljive vonjave iz otroštva, pri njih pa najdete tudi linijo dišečih sveč in dišav za dom.
Nekaj zelo lepih izdelkov te znamke najdete v Ljubljani, v ljubki trgovini Pentlja by Goga.