Otvoritev spomladanske edicije LJFW je bila v duhu mladosti, pomladi in cvetja v pravem pomenu besede in čutiti jo je bilo tudi v opravah obiskovalcev, saj so bili povsod prisotni cvetlični vzorci in živahne barve. Živahno modno dogajanje se je začelo z modnimi revijami prihajajoče generacije oblikovalcev, študentov Naravoslovno tehniške fakultete v Ljubljani (NTF). Nadaljevali so ostali oblikovalci, predvsem iz tujine, in so tako v slovensko prestolnico prinesli veliko različnih trendov, predvsem pa drugačen smisel za glamur in estetiko. Čeprav ni bilo veliko izhodov, saj se vsi zavedamo, kako je pravzaprav težko ustvarjati modo pri nas ali v sosednjih državah (in tukaj ne mislim na Italijo), smo si lahko vseeno ustvarili občutek celote in videli, da je želja po modi in lepem močno prisotna, zato jo je treba tudi podpirati.
Nebo iz Hrvaške je poskrbel za sodoben stil z brezčasnimi kroji, znamka Lore, plod domišljije Lorete Gudelj, je navdušila s čutnimi kombinacijami živih naborkov in lahkega jeansa, etno vezeninami na sodobno krojenih oblekah, ustvarila je lahkotno kolekcijo, ki kar vabi v brezskrbnost toplejših dni. Čeprav je zunaj divje deževalo, smo lahko vsaj za nekaj trenutkov pozabili na slabo vreme in se potopili v elegantne kroje ter sveže barve. Madžarska oblikovalska zvezdnica Toth Bori, ki tokrat sama žal ni utegnila priti, je na modno pisto poslala barvite in sofisticirane obleke, krila, hlačne kombinezone, kose, ki bi si jih to pomlad v svoji omari zagotovo želela vsaka ženska. Osebno mi je bila zelo všeč znamka Prik iz Srbije, ki je predstavila 100 % nosljivo in zelo elegantno kolekcijo. Prepričali sta Ana Jelinič in Maja Štamol, prava veteranka modne scene. Njena blagovna znamka je dejavnost razširila tudi na oblikovanje obutve, ki nastaja v sodelovanju s Kopitarno iz Sevnice, ter na oblikovanje nakita iz različnih materialov, ki vsako sezono še dodatno popestrijo kolekcijo.
Lahko rečemo, da je LJFW pustil okus po nosljivi, kakovostni in dostopni modi iz celotne regije, kar je že od vsega začetka tudi njihov cilj. Moram reči, da so bili tuji oblikovalci v zakulisju prav navdušeni nad Slovenijo in ponosni, da so lahko svoje kreacije predstavili na tednu mode. Nekateri so to storili prvič, drugi nas že poznajo; vsekakor mi je bila ta povezanost všeč in mislim, da bi bilo kar dobro, če bi si večkrat podali roke in se izogibali ustvarjanju nevarnih klanov, ki jih moda tako ali drugače noče. Najbrž tudi zato, ker jih ne razume. Slovenija je pač majhna, dobro je, če se znamo odpreti in sprejeti ljudi, ki nam lahko pustijo veliko, hkrati imamo tudi sami možnost, da nas drugi spoznajo. Moda dejansko omogoča različne interpretacije stila; tokrat je bila mešanica občutkov, vizij in kreiranja mode zelo posebna. Za vse tiste, ki si želite videti obleke v živo ter tudi odnesti domov trende, ki še pridejo, naj dodam, da bodo kreacije na voljo v butiku Pentlja, Mačkova ulica 4 v Ljubljani, in sicer v petek, 13. aprila, od 13. ure naprej. Tudi v tem smislu se Slovenija zna približati tujini, saj gre za trend, ki kupcu in potrošniku ponuja obleke takoj. Ker živimo hiter tempo, želi biti tudi moda hitra, a še vedno zelo kvalitetna. Skratka, jaz bom tam in upam, da se vidimo! 🙂
Ob zaključku modnega dogodka je vtise strnila tudi Melinda Rebrek, izvršna producentka LJFW: “Po zaključku aprilske edicije LJFW lahko z mirno vestjo rečem, da smo v osmih ponovitvah, od negotovega začetka v Mestnem muzeju in prve ‘prave’ velike edicije na Kongresnem trgu, do danes, naredili velik korak in preboj v razumevanju in poznavanju mode in modnih oblikovalcev v Sloveniji in tudi v regiji. Ves čas se trudimo širiti zavest o tem, da je moda za vse, ne le za elito, in to se na obisku tudi pozna. Veseli smo razširjenih adrem, novih oblikovalcev in obiskovalcev ter povečanega zanimanja, ki pogosto rezultira v razprodane kolekcije predstavljenih oblikovalcev, kar je konec koncev tudi namen tednov mode. Ko smo začeli, marsikdo ni znal našteti treh slovenskih oblikovalcev, zdaj lahko trdimo, da imajo zvesto občinstvo in tudi kupce. S tem, ko so oblikovalci postali tudi medijsko bolj zanimivi, smo odprli tudi vrata povezovanjem z industrijo in pogosto uspešnim gostovanjem pri kolekcijah proizvajalcev masovnih izdelkov.”