Poznate izraz menocore? V svetu mode, kjer so novosti in nove oznake na dnevnem redu, se je pojavil nov slog, čeprav je resnici na ljubo že ves čas prisoten, le pozornosti mu nismo posvečali. Po drugi strani pa je nastanek novih definicij pogoj za razumevanje novih družbenih pojavov, ki so nekje med modo in življenjskim slogom. Tokrat govorimo o fenomenu menocore. Gre za umetnost oblačenja v slogu petdesetletnic; izraz so skovali v kultnem blogu The Man Repeller in kmalu bo o tem trendu govora počez in povprek.
Menocore usmerja pozornost na ženske v zrelih letih, ki postajajo vse zanimivejša ciljna skupina za modno industrijo, saj imajo rade modo, želijo biti lepo oblečene, se zavedajo svojega telesa, ženstvenosti in lepote, kar želijo izraziti tudi z oblačili. In taka oblačila si lahko tudi privoščijo. Pri Lauri Biagiotti se je po modni brvi sprehodila 67-letna Pat Cleveland. Pri Etru smo videli kar nekaj manekenk v zrelih letih. Na tednu mode v Londonu so izstopale 70-letne top manekenke. In v Londonu posli cvetijo manekenski agenciji, ki najema samo “starejše” modele, saj se stilisti in oblikovalci vse pogosteje odločajo za sivolase manekenke. Zdaj lahko govorimo že o pravcati invaziji. “Catwalk Queen” oziroma Kraljica modnih stez, kakor so imenovali Pat Cleveland, je povzročila revolucijo v 70. letih prejšnjega stoletja, saj je na modnih revijah imela cele plesne točke. V tistih letih je bila vzornica vseh manekenk; tudi Jerry Hall je poskrbela za predstave v predstavah. Danes gre po Patinih stopinjah njena 28-letna hči Anna von Ravenstein: manekenka je pred kratkim popestrila Moschinovo revijo v Milanu s svojevrstnim šovom ob koncu revije. Pred 40 leti pa je bila ljubljenka omenjene znamke njena mama.
Gigi Hadid in Kendall Jenner, pazita se, kajti na pohodu so (nekdanje) vrhunske manekenke. Ko je Rebecca Valentine ustanovila Grey Models, londonsko agencijo za manekenke v zrelih letih, je pričakovala, da bo sodelovala z zavarovalnicami ali ustanovami, ki skrbijo za starejše, niti pomislila ni, da jo bodo oblegale modne hiše. Njena manekenka, 84-letna Frances Dunscombe, je denimo delala za Prado. Oblikovalci radi izberejo pristne ženske, torej takšne, ki ne posegajo po botoksu. John Galliano je za reklamno kampanjo izbral Christy Turlington, Giorgio Armani pa je v kampanji Giorgio Armani New Normal, ki jo je ustvarjal Peter Lindbergh, sodeloval s štirimi zrelimi lepoticami, starejšimi od 40 let: Evo Herzigovo, Stello Tennant, Yasmin Le Bon in Nadjo Auermann.
Pred nekaj leti sta se za podoben korak odločila tudi Dolce in Gabbana, ki vedno sledita trendom ali jih celo krojita. Njuno kolekcijo so predstavile prelepe 50-letnice: Monica Bellucci, Carla Bruni, Marpesse in Helena Christensen. Hiša se je poklonila tudi 60-letni Isabelli Rossellini in manekenki z oblinami, Ashley Graham. Skratka, modna brv je bila v znamenju zrele lepote petdesetletnic, ki so s svojim šarmom in čutnostjo dale poseben pečat predstavljenim kreacijam, obenem pa nas opomnile, da se vsi, tudi manekenke in igralke, staramo in da so gube in gubice odraz ženstvenosti.