Največji modni konglomerat LVMH je pred kratki oznanil novo modno poglavje v sektorju luksuznih dobrin. Z Robyn Rihannu Fenty je namreč podpisal pogodbo o ustanovitvi nove luksuzne modne hiše s sedežem v Parizu. Blagovna znamka Fenty, katere kreativna direktorica je slavna pevka, naj bi svetu predstavila popolnoma novo, svežo modno vizijo ter nov način komuniciranja s kupci. »Oblikovanje modne linije pod okriljem LVMH, je za nas neverjetno poseben trenutek. Gospod Arnault mi je dal edinstveno priložnost za razvoj modne hiše v luksuznem sektorju, brez umetniških omejitev. Ne morem si zamisliti boljšega partnerja tako na ustvarjalnem kot poslovnem področju. Pripravljena sem na to, da svet vidi, kaj smo zgradili skupaj.« Rihanna je ob tem na prvi novinarski konferenci za javnost še dodala: »Ker ne prihajam iz modne industrije, bo moja moda drugačna in netradicionalna.«
Svojo odločitev, da luksuzno modo popelje na novo potovanje, je Bernard Arnault, predsednik in izvršni direktor LVMH pospremil z naslednjim slavospevom zvezdnici: »Vsi poznamo Rihanno kot čudovito pevko, vendar sem z našim partnerstvom pri Fenty Beauty v njej odkril pravega podjetnika, pravega direktorja in odličnega vodjo. Da bi podprli Rihanno pri zagonu blagovne znamke Fenty, smo oblikovali nadarjeno in multikulturno skupino, ki bo gotovo zadovoljila vse želje potrošnikov. Ponosen sem, da modno blagovno znamko Fenty vodi prav LVMH.« Kaj naj rečem? Meni osebno se zdi, da je gospod Arnault s svojo odločitvijo pravkar pljunil v obraz še vsem živečim modnim oblikovalcem, medtem ko se najbrž Christian Dior in Cristobal Balenciaga obračata v grobu. Seveda nam je vsem jasno, da Rihanna ne bo vzela v roke svinčnika in da je LVMH-ju pravzaprav ‘prodala’ samo svoje ime, za katerega si bo rokave zavihala četica šolanih oblikovalcev. Ne oporekam dejstvu, da je Rihanna lahko odlična pevka in s svojimi 70,5 milijona privržencev na svojem “badgalriri” Instagram profilu še boljša tržna priložnost, ampak kreativna direktorica luksuznih dobrin? Kolekcije, ki smo jo lahko videli na predstavitvi za novinarje, ni bila za moje oblikovalske pojme prav nič revolucionarna niti luksuzna v smislu materialov. ‘Luksuzne’ ne bodo niti cene. Za obleko boste lahko odšteli med 600 od 800 evrov, 500 evrov za sandale in 300 evrov za bižuterijo. Blagovna znamka prav tako zaenkrat ne bo imela stalnega naslova v modnih prestolnicah. Oblačila in modne dodatke bo mogoče kupovati po spletu in v pop-up trgovinah. A očitno že mora biti tako.
Svet si želi dobrin, ki jih podpisujejo slavni. Z njimi so korak bližje svojim zvezdam, svojim idolom, svojim sanjam. Rihianna v svet mode in lepote ne vstopa prvič, pravzaprav je novo modno poglavje pod okriljem LVMH začela prav zaradi nadvse uspešnih preteklih ‘sodelovanj’ in kozmetične blagovne znamke Fenty Beauty, ki je v prvem letu svojega delovanja prinesla dobiček, vreden 500 milijonov evrov. Uspeh Fenty Beauty je resnično neverjeten in prav to daje po mojem mnenju gospodu Arnaultu zagon in zaupanje, da lahko Rihanna ponovi enak uspeh v veliko pomembnejšem segmentu, segmentu modnih in usnjenih izdelkov konglomerata LVMH. Ta je s 15 modnimi hišami v primerjavi z 12 parfumskimi in kozmetičnimi blagovnimi znamkami ustvaril za 12 milijard evrov višji dobiček. Novo sodelovanje kaže na dramatične spremembe na trgu luksuznih izdelkov. Če so še do nedavnega modni oblikovalci z modo, ki so jo ustvarjali, postali slavni in zvezdniški, sedaj zvezde prinašajo slavo v modo. Kako se bo to odražalo na kreativnosti in končni podobi mode, bomo morali še počakati.
Za enkrat lahko ocenimo le delo še enega zvezdnika, ki je prav tako s pomočjo svoje popularnosti stopil na mesto kreativnega direktorja, Virgila Abloha na čelu direktorja oblikovanja za moško linijo Louis Vuitton. Če bo sodelovanje uspešno, se v prihodnosti lahko v sektorju luksuzne mode nadejamo še več podobnih odnosov z drugimi slavnimi osebami. Tovrstna sodelovanja sicer niso nič novega, saj mladi potrošniki že nekaj časa namige za stil iščejo na ulici in ne na modnih pistah. In če so jih z odprtimi rokami sprejeli pri nižje cenovnih blagovnih znamkah, so se pri LVMH-ju odločili, da poskrbijo tudi za premožnejše stranke, ki si udobne mode z ulice želijo na bolj ekskluziven način. Je mogoče, da je modna prihodnost obsojena na prevelike puloverje s kapucami, džins in superge?