Mnogi so poskušali in žalostno pogoreli. Marsikatero pomembno podjetje se je zaman lotilo podobnega podviga z zajetnim proračunom, dih jemajočimi lepoticami in vrhunskimi fotografi v želji, da bi prekosilo The Cal, kakor se ga je oprijelo ime. Ste uganili? Govorimo o znamenitem Pirellijevem koledarju, ki velja za statusni simbol, namenjen redkim srečnežem na tem planetu. Izbranci, ki jih doleti sreča, da ga dobijo, se lahko pohvalijo, da imajo v rokah kulten predmet, ki je odraz časa, v katerem živimo: fotomodeli, obravnavane teme in fotografi, ki leto za letom skrbijo za umetniške podobe – vse priča o tesni povezanosti koledarja z dogajanjem v družbi in duhom časa.
Koledar je občasno odsev dogodkov ali prevladujočih trendov, najpogosteje pa kar napoved nečesa, kar se zgodi šele v naslednjih letih. V resnici je najprimernejši izraz za omenjeni koledar IKONA – ikona kot dejanski izdelek in ikona kot sinteza drugih ikon, od fotomodelov do fotografov, ki skrbijo za posnetke … Ikona inovativnosti in komunikacije, ki napoveduje in riše nove smernice. Pirellijev koledar je film, poezija, slika, simfonija in še kaj obenem … skratka vse, kar je mogoče definirati znotraj estetske diskriminante lepega ali grdega, umetniškega ali kičastega. Vse je lahko umetnost.
Pirellijev koledar že petdeset let sledi minevanju časa s posnetki najeminentnejših fotografov. Med ljubitelji velja za kulten predmet, ker predstavlja fotomodele in estetske simbole, ki zaznamujejo posamezno obdobje in pričajo o razvoju okusa, navad in mode. Luč sveta je uzrl sredi šestdesetih let, natančneje leta 1964 v Londonu, središču velikih socialno-političnih in kulturnih dogajanj. Že od začetka je meril na to, da postane simbol časa, v katerem živimo, in odraz družbenih sprememb, kar je trajalo vse do leta 1974, ko je izšla zadnja številka. Sledil je desetletni premor zaradi recesije, ki jo je povzročila naftna kriza.
Poistovetenje koledarja in podjetja, katerega ime nosi, je kmalu postalo tako močno, da so na fotografijah opustili elemente, ki spominjajo na primarno dejavnost podjetja, torej avtomobilske pnevmatike. Zdaj pa še k letošnji 47. izdaji, pod katero se je prvič v zgodovini podpisal Italijan. Ovekovečil je devet sodobnih Julij, ki bi prej sodile v operni libretto kakor na koledar, pa vendar … Koledar za 2020 vznemirja tudi s tem, da obsega neverjetnih 132 strani z naslovom Looking For Juliet oziroma V iskanju Julije; 58 podob devetih nežnih in pogumnih žensk, ki interpretirajo Shakespearjevo Julijo, je v objektiv ujel Paolo Roversi; pravi, da bi si med njimi želel tudi Greto Thunberg, ki pa je žal ni. Toda vse ženske v koledarju povezujejo skupne lastnosti: moč, nežnost in pogum. Tu so Britanke Claire Foy, Mia Goth in Emma Watson; Kitajka Chris Lee, Španka Rosalia, transseksualna manekenka Indya Moore, umetnica in Paolova hči Stella Roversi ter igralki in manekenki Yara Shahidi in Kristen Stewart. Romantika, nedolžnost in pogum so letošnje ključne besede: golote ni, saj «gre za zgodbo o Juliji, v kateri imajo glavno besedo čustva.
Čeprav je Paolo Roversi za Pirellijev koledar našel Julije, verjame, da se iskanje ne bo v resnici nikoli končalo; še vedno išče svojo Julijo, ki se po njegovih besedah skriva v vsaki ženski.