Prva stvar, ki jo morate vedeti o Body Positivity je, da je to gibanje le delno povezano z velikostjo in težo. Imeti pozitiven odnos do telesa pomeni sprejemanje vsakega posameznega delčka, vključno z invalidnostjo, na primer. Prav iz tega razloga bi lahko tudi Skin Positivity šteli za del tega večjega gibanja, saj telo vključuje tudi kožne “nepopolnosti”, kot so vitiligo, akne, strije, celulit … Cilj je v vsakem primeru le en: izpodbijati družbene kanone in predsodke o telesih in vedeti, da so vsa telesa enako lepa/uporabna/vredna v svoji raznolikosti. Zato je Body Positivity politično in družbeno gibanje, ki ga je treba takoj podpreti, da bi pozabili na estetske kanone in končno naredili modo, lepoto, filme in oglaševanje resnično za vse.
Izraz Body Positive se je rodil – bolj ali manj uradno – med letoma 2010 in 2011, zahvaljujoč številnim družbenim objavam žensk, ki so veljale za “pretežke” in so ponosno slavile svoja telesa. Kmalu pa je gibanje dobilo širši pomen, torej dajati pozitivno sporočilo tistim, ki nimajo »normalnega« telesa, torej ki ne spoštuje svetovnih standardov, ter preprečiti sramovanje telesa in telesno negativnost. Družbeni mediji so gibanju Body Positivity dali tudi zasluženo prepoznavnost, ki je poleg filtrov omogočila ustvarjanje nove, bolj vključujoče estetike, ki je tako ustvarila prostor, kjer bi se lahko vsak počutil zastopanega. In prav na družbenih omrežjih se sporočilo širi tudi po zaslugi zvezdnikov, ki se borijo za bolj resnicoljubno družbo. Središče gibanja Body Positivity je zlasti boj proti negativnosti in sovraštvu, ki ga izraža Body Shaming. Pa ne samo to, saj so v kulturi prehrane, v kateri živimo, nekateri izrazi postali tako normalni, da ne zbujajo več nobenega presenečenja. Primer? Bikini telo. Preprost koncept, ki pa pomeni, da si nekatera telesa zaslužijo biti prikazana, druga pa niso vredna.
Žal ima Body Positivity svoje meje, povezane z izkoriščanjem gibanja in posledicami, ki jih ima na zdravje. Gibanje je že nekaj časa nazaj dejansko prevzelo tone marketinške operacije, v kateri so velikosti, oblike in teže zdaj standardizirane. Prikazana telesa so pravzaprav s popolnimi oblinami, daleč od raznolikosti, ki si jo je gibanje na začetku privoščilo. Pravzaprav je postalo gibanje – za mnoge, a ne za vse – način, kako zadovoljiti potrošnike. Druga kritika pa je povezana z zdravjem. Doživljanje svojega telesa s pozitivnostjo ne bi smelo biti izgovor za spodbujanje napačnih prehranjevalnih navad, predvsem debelosti.
Nujno spremembo perspektive morda predstavlja Body Neutrality – telesna nevtralnost. Nov pristop, pri katerem je estetika telesa opuščena v prid drugačni viziji, pri kateri fizičnost pravzaprav ni tako pomembna. Za gibanje Body Neutrality ni treba sprejemati različnih teles preprosto zato, ker videz ni pomemben, pomembna je funkcionalnost telesa in njegova sposobnost, da nas podpira ali popelje na čudovite kraje. Posledica? Body Neutrality nas poleg odpravljanja vseh vrst sporov o telesu spodbuja, da poskrbimo zase, da zadovoljimo impulze in potrebe telesa in uma.