Odtenki te barve so neskončni. Zeleno dobimo s srečanjem modre z rumeno, obstaja pa neskončna paleta variacij, od toplih in zimskih odtenkov do hladnih in bujnih. Temno zelena, jabolčna, morska, bleda, olivna, smaragdna, pastelna, travnata … V svojem klasičnem izrazu pa je zelena tradicionalen, zanesljiv, dobro uravnotežen ton, ki se nanaša na ravnovesje, mir, harmonijo. Dobro se ujema z drugimi naravnimi odtenki, kot so rjava, peščena, siva, a le s temi. Oblačenje v zeleno, v klasičnih tonih, zelo spominja na naravo in nas zato povezuje z Zemljo. Poleg tega je zelena komplementarna rdeči, kar pomeni, da sta ti dve barvi uravnoteženi, dobro izgledata skupaj, malo manj takrat, ko ju dejansko oblečemo hkrati.
Za zeleno lahko rečemo, da zna dobro ogreti ali osvežiti barvo, ki je postavljena zraven, vendar vse kombinacije zahtevajo premislek. Temno zelena, tako kot modra, je klasika, vliva stabilnost in samozavest, zato je tudi postala barva vojaških uniform. Ne pritegne pogledov, ni preveč vpadljiva in namiguje na to, da uporabnik ne želi biti opažen, je torej umirjen človek, brez posebnih čustvenih podtonov. Če torej pretiravamo z vojaško zeleno, lahko hitro postanemo dolgočasni. Iz psihološkega vidika pa preveč zelene lahko povzroči, da postanemo leni, počasni, letargični. Zato je barva, ki je zelo primerna za spalnico, sploh v nežnem in bledem odtenku; prav gotovo nam bo zagotovila dober spanec.
Zelena je tudi barva življenja, ki se nadaljuje in obnavlja, znak ravnotežja in rasti, zato je povezana z mladostjo. Zimzeleni smo, če čez čas ostanemo mladi in sveži. Tisti, ki imajo radi zeleno, iščejo ravnovesje, stabilnost, verjetno tudi neko konkretnost. Zelena je lahko tudi smaragdna, torej nekaj dragocenega, hkrati je znak odhoda, dovoljenja, dostopa: samo pomislite na zeleno luč za nadaljevanje in napredovanje. Negativne asociacije se nanašajo na zelene pošasti iz nekaterih risank ali filmov, zanimivo pa je, da so skoraj vse te pošasti Nezemljani. Za konec ne gre pozabiti, da z zeleno barvo označujemo tudi zelo nadležno emocijo: zavist.
Stekleničasto zelena je bila tudi čudovita obleka nepozabne Rosselle O’Hare v filmu Gone with the Wind (1936), neuklonljivega ženskega lika, večnega v kolektivni domišljiji. Morda ni naključje, da je bila njena obleka, ekscentrična in popolna, narejena iz hišnih zaves v trenutku bede in obupa; zelena, barva, ki simbolizira potrebo po ponovnem odhodu, spremembi, upiranju. Barva ponovnega rojstva.