Njena prisotnost na Sanremskem festivalu je nedvomno znak sprememb, ki so se dotaknile televizijskega sveta. Resnica je, da smo danes vsi na spletu in televizija počasi izumira, oziroma ni več edini vir novic, po drugi strani pa gre za giganta, ki se, v primerjavi z ostalimi mediji, počasi odziva, zato vsak dan znova izgublja bitko na področju hitrosti. Obstaja rešitev? Verjetno ne, a v pričakovanju njene usode, lahko spremenimo način razmišljanja in na tv pripeljemo tiste, ki so najmočnejši na spletu. Tako je Chiara Ferragni, ena izmed največjih vplivnic na področju mode, pristala v mestu rož in doživela neverjeten uspeh. Tudi zaradi nje si je skoraj 70 % Italijanov ogledalo festival: pričakovanje je bilo neverjetno, najprej v smislu oblek, ki jih bo nosila in potem v smislu tega, kaj bo sploh počela.

Oblačila, ki jih je nosila Chiara, so v hipu postala “obleke – manifest”, vsaka s sporočilom in globokim pomenom. 73. italijanska popevka ne bi mogla biti bolj mamljiva in da, tudi drugačna. Digitalna vplivnica in podjetnica potrjuje svojo vodilno vlogo na svetovni modni sceni in to počne tako, da svojim več kot 28 milijonom sledilcem posreduje sporočila, vrednote pa tudi svojo vizijo sveta v kreacijah visoke mode, pod katere se podpisujeta Dior in Maria Grazia Chiuri. Da ne bo pomote: Chiara je posebna ženska in hkrati tudi povsem normalen človek, ki dela napake, včasih pove besedo izven konteksta, udari mimo s stvarmi, ki jih nosi, a prav zaradi teh “pomanjkljivosti” postaja vse bolj slavna. In pogumna. In glasna.
Digitalna podjetnica se je preoblekla štirikrat v prvem večeru in štirikrat v zadnjem (medtem, ko je na prvem večeru nosila Dior, se je na zadnjem odločila za Schiaparellija), nosila obleke z globokim pomenom ter izkoristila priložnost za prenos družbenih sporočil, svojih vrednot in izkušenj. »Ko smo začeli razmišljati o oblačilih za dva sanremska večera, smo takoj razumeli, da ne želimo oblačil samo zato, ker so ekscentrična ali lepa, ampak smo čutili potrebo, da na najbolj priljubljen oder v Italiji prinesemo družbeno sporočilo, tudi prek mode« : to so besede Ferragnijeve z njenega Instagram računa.
Prva obleka “Pensati libera” (prvi večer)
S hrbtom obrnjena proti občinstvu, s stolom in velikimi črkami ter napisom “THINK FREE”: tako Chiara začne svoje vodenje na pevskem tekmovanju. Črno svileno obleko so oblikovali Maria Grazia Chiuri, umetniška direktorica Diorja, Rachele Regini, Fulvia Carnevale in umetniški duo Claire Fontaine Foreigners Everywhere. Stavek je povabilo vsem ženskam, da se počutijo svobodne v okolju, v katerem živijo, da zapustijo vlogo, ki jim jo vsiljujeta družba in kraj, kjer so odraščale. Spodbuda, naj se borijo zase, ne da bi jih obsojali zaradi svoje vloge, dela in uspeha. Preproste, a pomenljive besede so navdihnile delo francoske umetnice Claire Fontaine z naslovom “Think Free”.


Druga obleka brez sramu
The Shameless Dress. Chiara je “gola” in doma te je skoraj kap. A v resnici gre za obleko iz tila v kožni barvi, ki ponazarja bradavičke, popek in celotno telo z vezenjem trompe l’oeil. Kakšen je pomen te obleke? Cilj vplivnice je vrniti pozornost na lepoto ženskega telesa v njegovi raznolikosti, predvsem pa na prepogosto teptane pravice žensk, enakost spolov in željo po razkazovanju telesa. Chiara pravi: »Naj prvi vrže kamen, kdor je brez greha!«


Tretja obleka proti sovraštvu
Za svoj tretji sprehod po stopnišču v Sanremu Chiara nosi belo peplum obleko, na kateri so sovražni napisi in žaljivke, namenjeni njej. Obleka proti sovraštvu poroča le o nekaterih sporočilih, ki jih je Chiara kot uspešna ženska in mati prejela od svojih sledilcev-sovražnikov. Kritike in stavki zaničevanja, izvezeni s črnimi biseri, ki pripovedujejo o seksistični, mizogini družbi, v kateri je ženska žaljena zaradi njenega videza, ženska-mati, ki se uresničuje, pa to počne na škodo svojih otrok. Res je: na spletu je vse dovoljeno, kajne? In ne pomislimo na človeka, ki je na drugi strani, niti na to, zakaj smo žaljivi takrat, ko nosimo masko.



Četrta obleka je kletka
“Osvoboditev novih generacij spolnih stereotipov, v katere se ženske pogosto počutijo ujete,” te besede spremljajo Chiaro Ferragni, ko predstavlja, skupaj s hčerko, to obleko na Instagramu. Diorjeva obleka s kletko, sestavljena iz kombinezona iz džersija s perlicami, ujetega v krilo iz tila, je navdihnila delo Jane Sterbak. Sporočilo, ki ga je treba posredovati, je namenjeno mlajšim generacijam, dekletom danes in jutri, da se borijo za svoje pravice in kršijo pravila in konvencije, ki jih vsiljuje patriarhat.


In še obleke iz zadnjega večera
Zaznamovala jih je modra barva, pa tudi črn žamet, zlati všitki in biseri. Chiara je ponovno izpostavila pomen ženskega telesa ter ženske-matere-bojevnice, ki je brezhibna takšna, kot je. Povedala je tako: »Ko smo Danielu Roseberryju razložili sporočilo, ki smo ga želeli prenesti na oder The Festival Sanremo, se mu je zdelo povsem v skladu z njegovim delom pri Schiaparelliju, zato smo z njim ustvarili nekaj šokantnih oblek, ki so postale družbeno sporočilo v obrambo žensk.«




Priznam, da je bil pogled nanjo na trenutke neprijeten. Toda stvari, ki pretresejo mir, ustvarijo refleksijo, spremembo. Chiara je dosegla vse to. In če temu dodam, da je celoten izkupiček od sodelovanja na festivalu (kar naj bi bilo okoli 100 tisoč evrov) namenila dobrodelni organizaciji v podporo boju proti nasilju nad ženskami, no, potem lahko le obmolknemo.