Ohranjanje zakonskega miru je še kako pomembno, a je marsikdaj na koncu za stvari, ki so v resnici zelo banalne. Je pa tudi res, da ko se kopičijo in počasi, a vztrajno postanejo gora, potem ni prav nič več smešno. Nered povzroča kaos v življenju nasploh, morda je najbolj jasna situacija tista, ki nas vidi mlade mamice, z majhnim otrokom in igračkami povsod: sama sem mislila, da se mi bo zmešalo, ker je nered res nehvaležen, po drugi strani pa si sam skozi pod stresom. Zelo podobno se zgodi, če imamo partnerja, ki nima občutka za prostor in lepoto v smislu, da so stvari na svojem mestu. Tukaj pa je sedem nasvetov, kaj lahko naredimo.

Uporabite zakon ogledala

Gre za metaforični zakon ogledala, ki pravi, da naš zunanji svet deluje kot ogledalo, ki odseva vse naše svetlobe in sence. Morda se sprašujete, kaj ima vse to opraviti z neurejenim partnerjem. Preprosto: smo morda prezahtevni do sebe? Kajti včasih prosimo druge za nekaj, kar v resnici odseva naše osebne zahteve, ki so zelo visoke, celo previsoke. Vedno torej razmislite, ali niste preveč obsedene s čistočo, ker tudi to zna biti problem.

Demokratično razdelite naloge

Red in čistoča sta predmet pogajanj različnih vrst, potem pa ima vsak svoje želje. Vaš partner je na primer morda bolj pripravljen pospraviti spalnico, ker dela od doma, ali pa mu je posebno všeč čiščenje delovne sobe. V teh primerih je priporočljivo najti dogovor in čiščenje hiše prilagoditi potrebam in navadam vsakega posebej. Na ta način ne gre več za vsiljevanje nečesa, temveč za sprejetje veliko bolj demokratičnega načina vzdrževanja čistoče in reda v domu.

Osredotočite se na komunikacijo

Po mnenju strokovnjakov so dejavniki, ki pogojujejo neurejenega človeka, stopnja stresa, pomanjkanje navad in predvsem težave pri komunikaciji. Glede na to predpostavko ni nič boljšega kot pojmovati red in čistočo kot pogovor, v katerem razložimo svoje stališče – ​​ne da bi morali kogar koli obtoževati –, a hkrati prisluhnemo mnenju drugega. Ko se bosta pogovorila, se bosta zagotovo uspela dogovoriti in ustrezneje razporediti naloge.

Naredite seznam opravil

Sestavljanje tedenskega seznama glavnih nalog, ki jih je treba opraviti, je lahko koristen način za določitev ciljev vseh in se na ta način izognete nesporazumom ali tipičnemu “moral si narediti to ali ono”. Seznami v tem kontekstu ne samo spodbujajo ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem, temveč vsem omogočajo, da ohranijo učinkovito in realistično rutino, ki jo je mogoče uporabiti za vse, od klasičnega nakupovalnega seznama do dnevnega reda.

Bodite potrpežljive

Morda ste dolgo živele same in ste zato izpopolnile svojo rutino čiščenja. Človek pa je lahko neurejen, ker je na primer dolgo živel pri starših. V teh primerih se vam ne sme muditi, saj bo vaš partner na neki točki razumel, da je pospravljanje zdaj opravilo, ki zadeva oba.

Izogibajte se očitkom

Če začnete ves čas kriviti neurejeno osebo, ne boste samo povzročili konflikta, ampak bo trpel tudi vaš odnos in morda se boste počutili zavrnjene. Upoštevajte, da nimajo vsi enakega dojemanja reda kot vi, niti nimajo vsi navade zlagati majic in uporabljati pregrad ali odlagati vrečk na obešalnik. Dojemanje reda in čistoče je bolj osebno, kot bi si kdo mislil, zato vam predlagam, da se obrnete na druge strategije, ki temeljijo na prijaznosti in komunikaciji.

Spremenite metodo, ne cilja

Če menite, da je vaše dojemanje reda pravilno, ne spreminjajte tega dejstva, ampak strategije, ki vam pomagajo doseči cilj. V tem primeru poskusite razmisliti o različnih možnostih. Ne pozabite: nikomur ne vzbujajte občutka krivde, spodbujajte učinkovito komunikacijo in razumevanje, ki vam omogoča, da dosežete dogovor, ki bo deloval za obe strani. V življenju nihče ne počne stvari tako, kot jih počnemo me same, in dialog je ključen za doseganje kompromisa.

Komentiraj