Miuccia Prada: ime, legenda. V okolju in v pisarnah njene centrale je »gospa« za vse. Njeno pravo ime je Maria Bianchi: rojena v Milanu 10. maja 1949 Ginu Bianchiju in Luisi Prada, je vnukinja Marie Prada, ki je leta 1913 v Milanu ustanovila tisto, kar bo nekega dne (z njeno vnukinjo) postalo ena najprestižnejših modnih hiš na svetu. Diplomirala je na klasični gimnaziji Giovanni Berchet v Milanu, nadaljevala univerzitetni študij politologije in se nato pridružila družinskemu podjetju leta 1971. To je bil šele začetek dolge in uspešne kariere, ki jo najbrž poznamo vse ljubiteljice mode. In tukaj je tudi 7 zelo dragocenih stavkov italijanske oblikovalke.
Nečesa ne moreš narediti samo zaradi denarja
»Početi moraš stvari, v katere verjameš, in na koncu boš zaslužil.« Miuccia Prada se je s svojim premoženjem v višini 5,3 milijarde evrov leta 2021 na lestvici, ki jo je objavil Forbes, uvrstila na 10. mesto najbogatejših žensk v Italiji in na 565. mesto na svetu. Toda gospodarski uspeh gospe Prada je tudi rezultat poslovno usmerjenega uma in pametnega razmišljanja zunaj okvirov, predvidevanja trendov in – vedno – spreminjanja mode v ogledalo družbenih in kulturnih sprememb.
Moda je jezik trenutka
Trenutno, torej konkretno, pragmatično. Za Miuccio Prada je »to, kar nosite, vaš način, kako se predstaviti svetu, še posebej danes, ko živimo v dobi, ko je človeški stik tako hiter.« Nagnjenost k neposrednosti se prevede v njen slogovni kodeks: šiviljske izvedbe gredo naravnost k bistvu, brez dodatkov ali čečkarij, delujejo kot medij uporabnega slogovnega zrcala njenega časa in se nikoli ne odrečejo ženstvenosti.
Svet moraš objeti, če hočeš živeti v njem zdaj
Zdi se, da je sprememba tema, ki nikoli ni prestrašila Miuccie Prada. Dokaz za to je njen odziv v pandemiji, ko je ob izbruhu korona virusa iz nuje poskrbela za uporabo digitalnih kanalov za svoje modne revije in ohranjanje dialoga o uporabi tehnologije tudi s skupnostjo.
Zame je pomembno predvideti, kam gre moda
Predvideti, kam gre moda, pa tudi tržne trende. Med najbolj zaželenimi torbicami Prada izstopa tista v Poconu, vrsta najlona, ki jo je sama patentirala in je prve predloge doživela v začetku osemdesetih. Ta torbica je skozi čas postala pravi must have.
V bistvu poskušam narediti moške bolj občutljive in ženske močnejše
»V sedemdesetih sem bila feministka. Najslabše, kar bi lahko naredila, bi bilo, če bi delala v modi,« je dejala italijanska oblikovalka v intervjuju za Milano Finanza. Kljub temu je Miuccia Prada svoje poslanstvo uspela sprejeti s filozofijo, inteligenco in občutkom za razsodnost ter ugotovila, da bi njene kolekcije lahko bile – kar so še danes – zagovornice sprememb, ki jih je želela videti v svetu. To je ženska, ki stopa po milanskih modnih pistah v slogu glamurja, trdno postavljena na tla, nikoli preveč eterična, nikoli lahkomiselna.
Roza je resna barva
Roza za močne in občutljive ženske, a roza je tudi za močne in občutljive moške. »Vem, da moraš biti zares pozitivno razpoložen, če ga želiš nositi,« je dejala Miuccia Prada. »Ko nosim roza, je to nekakšen izziv, saj dnevi, ko si res dobre volje, niso tako pogosti.« Čeprav je ustanovitev modne hiše Miu Miu leta 1993 (leto, ko se je v Milanu rodila tudi Fondazione Prada) izpostavila dva različna cilja in razpoloženji, je glamurozni pridih rožnate pogosto vseprisoten tudi v Pradi. Brez razlik med moško in žensko garderobo, ki ravno nasprotno tekoče dialogizira v imenu edinstvenega izraza identitete.