Pariz – mesto luči, umetnosti in brezčasnega šika – je znova gostil teden visoke mode, ki je postregel z nepozabnimi trenutki, osupljivimi kreacijami in umetniškim presežkom. Danes se zaključujejo revije, ki so svetu predstavile najbolj ekstravagantne in prestižne modne kreacije, ustvarjene z neizmerno natančnostjo in strastjo. Največje modne hiše so tudi tokrat poskrbele za spektakel. Začnimo z Valentinom in Alessandrom Michelejem, ki je včasih delal za Guccija, zato je bil njegov debi pri Valentinu res težko pričakovan. Osebno mi je bila kolekcija čudaška, kot se zanj tudi spodobi, a žal prav nič v duhu starega Valentina. Lahko rečem, da je znamka ohranila ime, vse ostalo je šlo v smeti. Manekenke ne paradirajo umirjeno ena za drugo, ampak tečejo proti vetru pred zaslonom, ki se zdi zlomljen, saj najbrž namiguje na sanje. Kot da bi nas v današnji norosti Alessandro želel spomniti, kaj pomeni sprejeti sanje, in si vzeti ves čas, ki je potreben, da se potopimo v svoje osebne fantazije. Žal, te obleke ravno sanjske niso.
“Les Siciliennes gredo v Pariz,” to je naslov res noro lepe revije, ki sta si jo omislila Dolce&Gabbana, bila pa je sladko presenečenje, saj je nismo pričakovali. Po razkošnih standardih predstavitev Dolce & Gabbana Alta Moda – ki običajno vključujejo večdnevno zabavo z ekstravagantnimi gosti na italijanskih lokacijah – je bila ta revija bolj skromna, čeprav je potekala v razkošnem in obnovljenem Hôtel de la Marine. V kolekciji najdemo prav vse elemente, ki so jima blizu, predvsem pa je tukaj raziskovanje njune fetišne barve – črne.
Armani z znamko Prive nam dokazuje, da visoka moda nikoli ne bo umrla. Modna pista je prava oda dvajsetletni modi hiše. Manekenke so paradirale v intimnih prostorih Palazzo Armani, se sukale med enim gostom in drugim, se ustavile, da bi ujele radovedne poglede tistih, ki so sedeli v prvi vrsti, ter pustile čas, da oči dojamejo vsako zapleteno podrobnost oblek, ki so jih nosile. Ozki in globoki izrezi, volani na dolžinah oblek, kamni, ki izstopajo na tekočih in svetlečih tkaninah, moški blazerji, ki zaznamujejo obline in skrijejo druge dele telesa. Ročno in po meri narejeno vesolje, ki ga Giorgio Armani, star 90 let, ponosno razkazuje.
V pariški palači Palais Galliera je potekala modna revija Chanel Haute Couture za pomlad poletje 2025, posebna revija, s katero so želeli proslaviti pomembno obletnico, povezano z visoko modo. »Že 110 let je Chanel Haute Couture sinonim za neomejeno ustvarjalno svobodo, edinstveno znanje, ki se prenaša iz generacije v generacijo, ponavljajoče se, a prenovljene poteze, potrpežljivost, odličnost in brezčasno privlačnost, ki jo nenehno na novo odkrivamo. Znamko Chanel takoj prepoznamo.« Tako so povedali iz modne hiše. Med ključnimi kosi kolekcije izstopajo »dvojne« obleke, polovica iz tvida in polovica iz neotipljivega tila.
Med iskanjem navdiha za kolekcijo je Daniel Roseberry, kreativni direktor modne hiše Schiaparelli, našel starinarnico, kjer je bilo shranjenih več trakov iz dvajsetih in tridesetih let prejšnjega stoletja, od katerih so bili številni proizvedeni v Lyonu in razdeljeni po vsem svetu. In tako je nastala modna kolekcija Ikar. Silhuete petdesetih so bile na novo interpretirane v skladu z njegovo sodobno vizijo.
Na modni reviji Christian Dior Haute Couture se Maria Grazia Chiuri vrne v zgodovino, da bi podarila življenje igri ustvarjalnosti, v kateri se mešata preteklost in sedanjost. Tako nastanejo čudoviti kosi, s katerimi je ženska lahko vse in nasprotje vsega. Lahko je cvetlična v ogrinjalu, pokritem s cvetnimi lističi, v kratki obleki ali kratkem krilu, podprtem s krinolino. Lahko pa je tudi ujeta v kletki in s puhastim pokrivalom. »V tej kolekciji me je navdušila A-linija Yvesa Saint Laurenta, ker spominja na dekliške obleke, vendar je silhueta veliko bolj konstruirana”, pravi oblikovalka.
Visoka moda ostaja nedosegljiva in predmet poželenja za marsikatero žensko na svetu. V času, ko je vse tako hitro in površno, je visoka moda tista, ki nas vabi, da se ustavimo, pogledamo, premislimo, analiziramo vsak detajl in sanjamo. Visoka moda ni le oblačilo, temveč umetniško delo. Gre za obrtniško mojstrstvo, natančne vezenine, ročno izdelane tkanine in konstrukcijo, ki meji na arhitekturo. Pariški teden mode ostaja največja manifestacija te ekskluzivne sfere, kjer vsak kos pripoveduje zgodbo in uteleša sanje. Ob koncu tega veličastnega dogajanja se moda poslavlja z občutkom nostalgije, a hkrati z velikim pričakovanjem, kaj prinaša prihodnost. Pariz je znova dokazal, da ostaja svetovna prestolnica visoke mode, kraj, kjer se ustvarjajo legende in kjer se moda prepleta z umetnostjo.