Po New Yorku, Londonu in Milanu, Pariz dokončno sklene krog štirih modnih prestolnic: uradno so predstavljene kolekcije jesen/zima 2024-2025. Pod lučmi Eifflovega stolpa se ne porajajo le novi modni trendi, temveč se praznujejo prvenci novih kreativnih direktorjev, preobrati na modni pisti, človeška naklonjenost, nenavadni in drugačni kastingi, globoka in mestoma protislovna sporočila, konstrukcije in dekonstrukcije človeškega telesa.

Pariški teden mode je kot običajno odprla Stella McCartney s svojim vegansko-ekološkim pristopom, ki že od nekdaj odlikuje njeno osebno etiko in etiko znamke. Med gosti Chiara Ferragni, ki se je po dolgem času ponovno pojavila na revijah in tako uradno postavila piko nadležni zgodbi Pandoro.

Med najbolj pričakovanimi revijami tega tedna je bila nedvomno Chloé. Občinstvo je kolekcijo sprejelo zelo toplo, saj je oblikovalka interpretirala dediščino znamke iz 70. let in na modno brv vnesla nežno, a tudi svobodno in drzno čutnost. Usnje, naborki, veliko pudrasto rožnate barve, zlati pasovi z maksi kurzivnimi napisi znamke Chloé so spremljali maksi torbe, cokle in škornje v obliki cuissarda, nekje med romantiko in vintage. Med gosti tudi Kate Moss, za katero se je zdelo, da je ponovno odvisna od nečesa, saj je bila na skoraj vseh revijah dokaj čudaška.

Še en super debi je bil tisti Haiderja Ackermanna za Toma Forda. »Ne morem biti bolj navdušen, ko vidim, kaj počne z blagovno znamko. Sumim, da bom prvi na nogah, ki bo zaploskal po njegovem marčevskem nastopu,« je septembra ob imenovanju Ackermanna povedal sam Tom Ford. Tom Ford se že tradicionalno predstavlja v New Yorku in Milanu, tokrat pa se je odločil za Pariz, kjer ima Ackermann sedež. Kolekcija je bila res vrhunska.

Še en težko pričakovan prvenec je Julian Klausner pri Dries Van Noten. 33-letni belgijski oblikovalec od leta 2018 skupaj z Van Notnom sodeluje pri ženskih kolekcijah. V Van Notnovem vesolju je polno barv in ogromne bleščice prekrivajo telesa modelov, rišejo namišljene oblike, vse do niza resic – takšnih, ki se uporabljajo kot zaponke za zavese – in pastelnih obrob, ki plešejo na zlati obleki ali se spreminjajo v voluminozen pas, ki objema boke.

Dries Van Noten – Foto: Getty

Med podrobnostmi revije Isabel Marant so hlačne nogavice tiste, ki so pritegnile mojo radovednost. So črni in se igrajo s tkanino, da ustvarijo zabaven prozoren videz. Polovica jih je od stopala do tik nad kolenom v celoti izdelana iz čipke, s cvetličnimi konstrukcijami. Druga polovica, od stegna do bokov, je mreža, ki spominja na mladostniške čase – lahkotna podoba, ki je bila oblikovalki vedno ljuba.

Isabel Marant – foto: Getty
Kate Moss na reviji Isabel Marant

Sarah Burton je za svojo prvo kolekcijo Givenchyja črpala navdih iz naključnega in srečnega dogodka: med prenovo prve hiše Huberta de Givenchyja na 8 Avenue Alfred de Vigny so odkrili skrivno zazidano omaro, ki vsebuje dragocen arhiv papirnatih vzorcev iz modne debitantske kolekcije leta 1952. Oblikovalka se je zato odločila za prikaz v prostoru, ki je tako simboličen kot intimen, in sicer v Maisonu na 3 Avenue George V, simboličnem naslovu Givenchyja od leta 1955.

Čarobnost Schiaparellija je v tem, da nas zna takoj popeljati v svoj svet, nadrealistično vesolje, ki veliko dolguje geniju svoje ustanoviteljice Else Schiaparelli. Njen vizionarski slog, sestavljen iz raziskovanja, domišljije in drznosti, se nadaljuje po zaslugi trenutnega direktorja hiše Daniela Roseberryja. Kreator je tokrat predstavil njegovo vizijo Američana, ki živi v Parizu. Njegova kolekcija sprva temelji na osebnih izkušnjah. Prihaja iz Teksasa, kraja, kjer prevladuje narava.

»Ko prvič prispete v Ville Lumière, vas takoj preseneti njena izjemna lepota. Morda je to res, a življenje tukaj ponuja čisto drugačno izkušnjo.«

Schiaparelli – foto: Getty

Osebno mi je bil zelo všeč Giambattista Valli z revijo, ki je bila nekoliko lažja, enostavnejša in bolj harmonična kot običajno, kljub temu, da ni bila daleč od zapletenosti mode. Med boho in romantičnim minimalizmom.

Pri Louisu Vuittonu smo na postaji in zato moda postane potovanje. Tukaj so predvsem praktične obleke in umirjene kombinacije za vsak dan.

Včeraj je Chanel navdušil z zadnjo revijo pariškega tedna mode. Vodilo je pentlja v laseh, kot poklon preteklosti in hkrati kanček sodobnosti.

Chanel – foto: Getty

Valentino je v javnih straniščih paradiral s kolekcijo, ki je zelo malo Valentino in še preveč Alessandro Michele. Tokrat smo ovrgli tradicionalne predstave o razkošju, morda tudi v času, ko stranišča ostajajo kulturno in politično žarišče v razpravah o spolni identiteti, dostopu in samopredstavitvi. Vse skupaj izgleda kot premišljen izziv. Na pisti tudi Kai Schreiber, trans hčerka Naomi Watts.

Valentino – foto Getty

Komentiraj