Kakšen je občutek odkrivati Pariz skozi oči Američana? To vprašanje je vodilo Daniela Roseberryja pri oblikovanju Schiaparellijeve kolekcije jesen/zima 2025–2026, predstavljene v Musée d’Art Moderne v Parizu. Navdih je črpal iz lastnih spominov na otroštvo v Teksasu in jih prepletel s pariško eleganco, ustvarjajoč izjemno kolekcijo, ki slavi ženstvenost v vseh njenih vidikih.

Roseberry, kreativni direktor Schiaparellija, poudarja, da oblikovalci veliko časa namenijo opazovanju in poslušanju žensk: »Kako se oblačijo v vsakdanjem življenju? Zaradi česa se počutijo posebne in udobne? Kaj hočejo od svojih oblačil?« Na podlagi teh vprašanj je nastala kolekcija, ki ne sledi zgolj modnim trendom, temveč se osredotoča na bistvo ženskega odnosa do oblačenja.

Oblačenje kot izraz moči in estetike

Ena izmed najmočnejših ugotovitev, ki jo je Roseberry pridobil pri svojem raziskovanju, je, da se ženske le redko oblačijo za moške: »Spoznal sem, da se le redko, če sploh kdaj, oblačijo za moške. Kadar se skrbno oblačijo, to počnejo za druge ženske in njihovo spoštovanje ima zanje največjo vrednost.” Ta misel je postala rdeča nit kolekcije – garderoba, ki slavi žensko moč, neodvisnost, čutnost in željo po lepoti.

Kolekcija je oblikovana kot »stalen dialog med močjo in lahkotnostjo, med moškostjo in ženskostjo, strogostjo in bogastvom«, pravi Roseberry. V njej se prepletajo močni kroji in subtilni detajli, ki poudarjajo kompleksnost sodobne ženske. Blazerji in motoristične jakne iz eko usnja s krokodiljim potiskom so kombinirani z midi krili in oprijetimi puloverji. Krojeni plašči skrivajo obleke iz džersija z drznimi izrezi, vinilne jakne so stisnjene v pasu, prosojna čipka na svinčnikovih krilih pa dodaja občutek ženstvenosti brez pretirane mehkobe.

Poklon Teksasu in nadrealistična zapuščina

Poseben pečat kolekciji daje Roseberryjev poklon Teksasu, njegovemu rojstnemu kraju: »Siluete so poklon mojemu otroštvu, ki sem ga preživel v Teksasu: klasični kosi, kot sta duster plašč in kavbojke s pentljo.« V kolekciji tako najdemo prefinjene kavbojske škornje z reliefnim usnjem, pasove z zaponkami, ki spominjajo na ikonične simbole Schiaparellija, kot sta ključavnica in jastog. Elementi Daljnega zahoda se združujejo z nadrealističnim duhom Else Schiaparelli v igri trompe-l’œil in nepričakovanih proporcev.

Roseberry pravi: »Ženske v mojem življenju so osamljene zvezde, takšnih ni in nikoli ne bo. Upam, da one in vse ženske menijo enako glede teh oblek.« Ta izjava ni le poklon ženskam, ampak tudi oblikovalska vizija – ustvariti kose, v katerih se ženske počutijo močne, svobodne in edinstvene.

Moda kot orodje za avtentičnost

V času, ko mnogi občutijo utrujenost zaradi družbenih medijev in filtriranih podob življenja, Roseberry postavlja vprašanje: »Kaj naredi življenje resnično smiselno?« Njegov odgovor je jasen: pomen prihaja iz prepoznavanja tistega, kar je v življenju resnično dragoceno – stvari in ljudi, ki jih ni mogoče ponoviti in ki jih je treba doživeti osebno.

Za Roseberryja moda ni zgolj estetski izraz, temveč orodje za ponovno odkrivanje pristnosti: »Moje poslanstvo je preobraziti zaupanje, ki nam ga dajejo oboževalci blagovne znamke, v nenehno željo, ne le po kosih, posvečenih posebnim priložnostim, ampak tudi po tistih, ki sublimirajo vsakdanje življenje.«

Schiaparellijeva kolekcija jesen/zima 2025–2026 je več kot le modna revija – je sporočilo o ženski identiteti, moči in estetiki. Je dokaz, da se moda še vedno lahko dotakne srca in dvigne duha, ko preseže zgolj oblačilo ter postane del osebne zgodbe vsake ženske.

Komentiraj