Sodeč po raziskavi, ki so jo pred kratkim opravili v Evropi, si sodobne ženske želijo predvsem treh stvari (in med temi niso obleke):
- poudariti sebe,
- se zabavati,
- pokazati emocije.
Ko pa se dotaknejo teme moda, pravijo, da bi morala obleka predvsem poskrbeti za boljšo samozavest. V tej zgodbi imajo dodatki zelo posebno mesto, čevlji so denimo ključnega pomena, a če so bile nekoč pete na prestolu, so danes športni copati. Nosimo jih prav vse in brez njih že skoraj ne gre. Psihologi in strokovnjaki pravijo, da imajo športni copati zelo zanimiv pomen, saj nas “držijo z nogami trdno na tleh” v času, “ko je vse v zraku”. Najbrž se tudi zato zatekamo v svet športa in prav od tam črpamo določene elemente, ne le superge, tudi udobne majice, jope s kapuco in konec koncev legice. Nekako tako, kot bi si želele udobje v trenutku, v katerem ni udobja, imamo resnično preveč obveznosti in prav gotovo težko shajamo.
Predmet največjega poželenja pa ostaja torbica. Tista idealna je dovolj velika in ima žepe, mora pa biti tudi močna zato, da jo lahko vržemo sem in tja. Nekako tako, kot življenje meče nas. Coco Chanel je bila prepričana, da “v kolikor nosi ženska lepe čevlje, potem vsekakor ne more biti grda”, mi pa lahko dodamo, da v družbi lepe torbe ne bo nikoli sama. Na koncu je kar 86 % žensk povedalo, da je moda predvsem način zabave in sproščanja.
Motivacija za nakup je danes prej praktičnost kot lepota. Kupujemo zato, ker potrebujemo, ali zato, ker se z določenim kosom dobro počutimo. Hkrati si ženske želimo podobo, ki odseva individualnost našega karakterja, obleko, ki govori o nas, ne pa le kosa, ki je v modi. In kako to dosežemo? Obleko moramo začutiti in najbrž je tako, da jo začutimo že takrat, ko jo prvič damo nase, v garderobi, kar poskrbi, da jo potem kupimo ali pač odmislimo.
V tej optiki se tudi percepcija za lepo spreminja. Modna industrija nam je vedno postregla z brezhibnimi ženskami. Poglejte samo primer Victoria’s Secret: znamka je zaprla nešteto trgovin, saj je milenijci skorajda ne povohajo. Razlog? Angeli so preveč brezhibni in prav nič realni, ta dekleta so moteča, ker predstavljajo zelo nizek odstotek žensk na svetu. In resnici na ljubo ne poznam nobene, ki bi izgledala kot Adriana Lima, ali vsaj približno nekako tako. Vse to je pripeljalo k temu, da je znamka ukinila modno revijo in za obraz izbrala model, ki je bil pred kratkim moški. Pa ne le to. Tako se je tudi razvil fenomen curvy modelov, ki zdaj veselo nastopajo za določene znamke. In nikar ne gre pozabiti manekenk, ki niso ravno brezhibne, imajo vitiligo, brazgotine na obrazu, narazen zobe, škilijo ali so na prvi pogled resnično “ne lepe”.
Posebnost je torej tista, ki zmaga in morda tudi realnost v svetu, ki nam je dolgo prodajal nerealne stvari. To seveda ne pomeni, da je lepo šlo iz mode, pravzaprav srčno upam, da se to ne bo nikoli zgodilo. Morda lahko samo rečemo, da je v tem trenutku, bolj kot kdajkoli prej, lepota v očeh opazovalca in prav zaradi tega je vsaka ženska lepa takšna, kot je. Še lepša pa je takrat, ko dobro ve, kaj hoče.