To je skoraj prvinski klic. Spati pod zvezdnim nebom, dihati čist zrak na osamljenem mestu. Stik z naravo deluje pomirjujoče, katarzično, omogoča nam, da se čudimo svetu, da ponovno odkrijemo sebe. Zato ni presenetljivo, da se ne moremo naveličati potniške kulture. Pobeg v zatočišče v naravi, tišini in daleč od mesta je izjemno zdravilo za odklop od norosti vsakdanjega življenja in ponovno odkrivanje okusa počasnega življenja in ritmov narave. Še bolje, če so zatočišča majhne lesene hišice, vse polne barvnih luči in tople notranjosti v stilu koče. Sodobni trend je precej presegel tradicionalno – čeprav zelo priljubljeno – estetiko in jo posodobil z minimalnimi, vse bolj umirjenimi notranjostmi in svetlimi, odprtimi prostori.


Vse to najdemo v knjigi Cabin Fever, v kateri so zbrani številni projekti, ki so jih zasnovali nekateri najbolj avantgardni arhitekti in oblikovalci na svetu, kot so BIG, Sigurd Larsen ali Norm Architects. Sodobne kabine, zasnovane tako, da kar najbolje izkoristijo notranji in zunanji prostor, ponujajo širok razgled na okoliško pokrajino. Temeljni element ostaja kraj, v katerem se nahajajo: arhitekti tekmujejo v ustvarjanju teh majhnih okolij z velikim vplivom, ne glede na to, ali so potopljeni v goste gozdove, gledajo na vodna telesa ali ležijo na vrhu gore.




Knjiga Cabin Fever opisuje “novi val” sodobnih skritih zatočišč in raziskuje dovršene inženirske metode, uporabljene za ustvarjanje teh slikovito ugnezdenih domov v naravi. In to prek intervjujev z uglednimi arhitekti in nasvetov strokovnjakov (od tega, kako okrasiti notranjost, do logističnih informacij o tem, kaj spakirati). Cabin Fever se poglablja v kulturo in zgodovino gorskih skrivališč in tistih, namenjenih izletom, ter raziskuje razlog za vse močnejšo privlačnost pobega izven omrežja, ki je tesno povezan tudi z nenehnim gibanjem. Po letih iskanja idealnega gnezda, se pojavlja nasprotni trend, torej ustvarjanje montažnih kabin, ki jih je mogoče zapakirati in poslati vsakič na drugo mesto. Projekti, ki se odzivajo na nove, nenehno razvijajoče se potrebe.


Nekaj je gotovo: tudi najbolj futuristična hišica na drevesu, potopljena v gozd, ali stavba s steklenimi stenami s panoramskim pogledom na gore nas bo paradoksalno popeljala nazaj k izvoru, h koreninam koncepta kabine. Ideja o pobegu iz vsakodnevnega kaosa, o upočasnitvi in pritisku na gumb »ponovni zagon« ponovno pride na površje, ko listamo po straneh Cabin Fever. Ker je življenje lahko veliko preprostejše od tega. Tudi samo za eno noč. “Sodobni trendi so precej presegli zelo priljubljeno tradicionalno estetiko in jo posodobili z nevpadljivo notranjostjo in svetlimi, odprtimi prostori,” piše v knjigi. “Zasnovani tako, da kar najbolje izkoristijo svoje okolje, ponujajo obsežne poglede na okoliško pokrajino. Arhitekti se, potopljeni v bujne gozdove, s pogledom na vodo ali popolnoma na samem, trudijo ustvariti prostore velikega vpliva v majhnem obsegu.”