Zgodba najbolj lesketajočega se laboda se je začela davnega leta 1895 v majhni avstrijski vasici Wattens, kjer je Daniel Swarovski patentiral stroj za zelo precizno rezanje kristala. Takrat se je začela velika pustolovščina, ki še vedno traja. Kaj kmalu so si kristali Swarovski utrli pot na evropski trg in postajali vse bolj iskani; izdelovali so jih v velikih količinah in bili so rezani s tako natančnostjo, kakršne dotlej niso poznali. Podjetje je razvijalo nove zamisli na področju njihove uporabe. V 30. letih prejšnjega stoletja je začel Swarovski iz kristalov izdelovati dekorativne okraske, s čimer so začrtali smernice za prihodnost, torej za uporabo v modi. Toda projekt se je uresničil šele leta 1955, ko so za Christiana Diorja izdelali kristal ‘Aurora Borealis’, ki je bil prekrit s tanko plastjo kovine.
V 60. letih so izdelali prve lestence z visečimi kristalnimi dekoracijami, ki krasijo tudi palačo v Versaillesu. Za prelomno velja leto 1976, ko je Swarovski vpeljal darilno linijo izdelkov, ki jih poznamo po vsem svetu. In kako so se domislili tega? Njihov delavec, Max Schreck, je po naključju zlepil dva kristalna koščka, ki sta po obliki spominjala na miško. In tako se je začelo. Od tedaj je Swarovski sinonim prestižnega kristala, zlasti manjših in večjih okraskov za dom. Kristale uporabljajo na najrazličnejših področjih. Avstrijsko podjetje zna razvajati stranke. Obstajajo namreč zbirateljski klubi po vsem svetu, razstavni prostori za občasne razstave in ustvarjalna središča, kjer oblikovalci lahko občudujejo in interaktivno sodelujejo z zamislimi in predlogi za nove izdelke.
Nadja Swarovski je imela zelo zahtevno nalogo, ko je iskala svoje mesto v podjetju, pa čeprav je praprapravnukinja ustanovitelja znamenite hiše, in čeprav je nadarjena, strastna in ambiciozna. Vendar ji je uspelo. Združila je ljubezen do umetnosti (njena prva služba je bila v londonski galeriji Larry Gagosian), pripadnost družinskemu podjetju, navdušenje nad modnim svetom, željo, da bi pomagala mladim ustvarjalcem, in seveda voljo, da bi naredila nekaj dobrega za ta svet.
Povezava med Swarovskim in modnim svetom sega precej daleč v preteklost: Daniel Swarovski je namreč pogosto potoval z Dunaja v Pariz, saj se je povezal s prvimi oblikovalci visoke mode, kot so bili Charles Frederick Worth in Jeanne Lanvin. Skozi 20. stoletje je podjetje sodelovalo z oblikovalci in vrhunskimi kreatorji, toda odločilni preobrat se je zgodil konec 90. let, ko so začeli sodelovati z Alexandrom McQueenom, ki je poskrbel za novo energijo, zamisli in priložnosti. V hiši Swarovski pravijo takole: moda lahko in mora marsikaj spremeniti, lahko in mora prispevati k boljšemu svetu. Odgovorni smo za to, da izkoristimo svoj gospodarski, kulturni in družbeni vpliv, da širimo znanje in zavest o vsem, kar se dogaja na tem planetu. Pomembno je, da to počnemo z dejanji in jim damo poseben poudarek. Ne gre za trženje ali promocijo, ampak za delo in trud na zasebnem in poslovnem področju.