Tiko Hribar oziroma Tixibeauty spremljam na Instagramu od čistega začetka, verjetno sem bila tudi ena izmed njenih prvih sledilk. Prepričala me je  s svojim obsežnim in pogobljenim znanjem o lepoti, kozmetiki in vsemu, kar paše zraven. Še bolj pa mi je prirasla k srcu s svojo akcijo #pravakoža, o kateri bo več povedala v samem intervjuju. Tiko pa lahko tudi spremljate na njenem instagramu Tixibeauty in na njenem blogu www.tixibeauty.com.

Od kod prihaja tvoja ljubezen do nege kože?

Saj v resnici nisem prepričana, če ni za to veliko ljubezen »kriv« predvsem splet okoliščin. Moje spoznavanje z nego kože in kozmetično resnico se je začelo z včlanitvijo na forum Planet Lepote, ki je bil za tisti čas revolucionaren, saj je bila glavna urednica Tanja dejansko prva, ki je začela poudarjati pomembnost sestavin v kozmetičnih izdelkih. Odkrivala je resnico, ki je bila drugačna od marketinških sporočil. To me je pritegnilo kot raziskovalno dušo. V resnici se nisem vključila zaradi neke nadpovprečne ljubezni do kozmetike. Vsekakor me je zanimala, a to zanima marsikatero dekle, pa zato ne posveti polovice svojega prostega časa in 15 let raziskovanju tega področja. Zato za »izvor« krivim splet okoliščin. Sčasoma sem namreč postala moderatorka foruma, kar me je postavilo tudi v vlogo svetovalke in je zahtevalo vse več izobraževanja, tista prava strast pa je dejansko prišla z znanjem in s tem – da sem bila v tej vlogi preprosto dobra.

Vsi smo strastni do dejavnosti, v katerih smo dobri.

Skratka, ali je bila prej kura ali jajce? Ali je strast prišla z znanjem, željo po dodatnem znanju in pomoči ljudem, ali je šlo za nadpovprečno zanimanje za nego kože? Jaz sicer mislim, da je resnici bliže prva možnost, saj sem radovedna, se rada učim, obožujem pedagoško vlogo in rada pomagam ljudem. Nenazadnje pa je nega kože vsekakor tematika, ki mi je tudi intiuitivno blizu. Nekako si vseeno ne predstavljam, da bi svojo radovednost in pedagoško žilico tešila v preučevanju motorjev z notranjim izgorevanjem.

vir: Instagram Tixibeauty

Zelo rada deliš svoje izkušnje, ocene in nasvete tudi na družbenih omrežjih. Nam lahko poveš, kako si sploh začela s tem?

Prijateljica Gabi me je brcnila v rit. Z Gabi se poznava še iz časov kozmetičnih forumov, pred nekaj leti pa sem se ji ponudila za moderatorko v njeni Facebook skupini Ljubim kozmetiko. Kot veteranka sem se razveselila ponovne postavitve v to vlogo, no, Gabi pa je imela z mano še malce drugačne načrte. Sčasoma me je prepričala, da začnem pisati blog o negi kože, čeprav se je meni zdelo, da bi se samo ponavljala in je že vse večkrat povedano. No, še dobro, da sem se pustila prepričati, saj v tej vlogi oživijo vsi moji skriti talenti.

Na svojem Instagramu si ustvarila prav poseben projekt po imenu #pravakoža. Akcija, ki se zelo razlikuje od teh, ki smo jih vajeni na Instagramu, nam lahko več poveš o njej in nam zaupaš, kako je ta sploh nastala?

Akcija #pravakoža prinaša nekaj krvavo potrebne realnosti v svet lažnih telesnih popolnosti socialnih omrežij. V osnovi gre za nabor prispevkov mojih sledilcev, ki fotografirajo neko svoje kožno stanje (pore, akne, celulit, madeže, ipd.), fotografije pa jaz anonimno objavim na svojih Insta storijih. Za vsako akcijo se tako naniza 150-200 fotografij, s sporočili, zgodbami, ki tvorijo eno življenjsko, realistično in čustveno celoto. Nekakšen »Truth Bomb«, ki marsikoga potolaži in ohrabri.

Zaradi akcije veliko ljudi bolje sprejema sebe, so bolj pogumni in občutijo manj sramu zaradi svojih telesnih atributov.

Nastala je sicer čisto po naključju. Razjezila in razžalostila me je fotografija dekleta v skupini Ljubim kozmetiko, ki se je potožilo zaradi svojih groznih por. Dekle je imelo čudovito, zdravo kožo in povsem normalne (manjše) pore. V tistem trenutku je name z vso težo padlo zavedanje, da večina ljudi, posebno mlajših, najbrž res ne dojame, da je koža brez por, celulita, kakršnihkoli nepravilnosti iluzija. Iluzija, ki jo močno spodbujajo socialna omrežja, ki temeljijo na filtrih in obdelavah. Zato sem še v istem dnevu na svojem Instagramu objavila sliko svojih por in pozvala sledilce, da če le imajo pogum, naj pokažejo tudi svoje. Odziv je bil absolutno nad pričakovanji in tako je akcija #pravakoža dobila svoje stalno majhno mesto v svetu lažne popolnosti.

vir: Instagram Tixibeauty
vir: Instagram Tixibeauty

Si že na začetku vedela, da bo tako velik odziv na #pravakoža?

Niti približno. Začela se je spontano, brez pričakovanj ali kakšnega načrta. Zrasla je izključno zato, ker so ljudje začutili, da je krvavo potrebna in koristna. Očitno so začutili, da je to odličen povod za nujno potrebne spremembe, zato so jo množično podprli. Sedaj jo imamo na vsakih 6 tednov, odziv pa je v veliki večini izjemno pozitiven. Seveda pa niso vsi navdušeni nad resnično lepoto, za nekatere je namreč malodane žaljiva, pa tudi platforma Instagram ni ravno velika podpornica prave kože. Seveda vseeno rinemo naprej, normalno je, da so revolucije za nekatere nesprejemljive.

Te je morda kdo od sodelujočih pozitivno presenetil?

Vsi. Saj vendar ni običajno, da bi ljudje kar prostovoljno in javno izpostavljali največje vire svojih nesamozavesti.

Meniš, da gredo trendi na družbenih omrežjih v smer manj fotošopiranih fotografij ter obdelanih videov?

Ja, vsekakor. Ampak še vedno premalo, saj bo za konkretne spremembe potreben premik v kolektivnem razmišljanju. Vsekakor je del rešitve tudi ta, da se promovira »No filter« gibanja (ne glede na vzgibe ali motivacijo, tudi če gre za neiskren namen in sledenje trendu, je čisto vseeno, namen je dosežen), ki bodo morda v prihodnje spodbudila več vplivnežev (in ostalih medijskih akterjev), da delijo več neobdelanih fotografij in videov. Na koncu se moramo zavedati, da so tudi oni pod pritiskom idealov in ne želijo izstopati v negativnem smislu, v primerjavi s svojimi kolegi. Da se vklopijo in lahko konkurirajo. Taki (obdelani) so si pa nenazadnje tudi všeč, verjamem, da imajo pogosto tudi težave z nesamozavestjo, saj imajo tudi oni vzornike, ki so »obdelani«. Gre za začaran krog, ki ga brez timskega dela ne bomo razbili, zato pa na tem mestu pozivam vse kolege – posebno vse tiste, ki imate večinoma mlajše sledilce ali se ukvarjate z nego kože ali fitnessom, da v čim večji meri opustite filtre in obdelave. Družbeno odgovorno je postati del rešitve in ne ostajati del problema.

vir: Instagram Tixibeauty
vir: Instagram Tixibeauty

Kakšni so načrti za v bodoče s projektom #pravakoža?

Ostaja na 6 tednov, drugih posebnih načrtov ni, saj akcija v bistvu živi svoje življenje. Na koncu ni odvisna od mene, ampak vseh tistih, ki sodelujejo. Razvija in odvija se čisto po svoje, se prilagaja tematiki ter sodelujočim. Jaz se preprosto prepuščam toku z upanjem, da bo še rasla, požela še več uspehov ter pozornosti in morda na dolgi rok naredila korenitejše spremembe tudi na splošno.

Nam lahko za konec zaupaš svoje 3 must have produkte za jesen ter prihajajočo zimo?

Samo tri? Uff, OK: Add Actives Tetraforce C20 Activator, Paula’s Choice Omega Complex serum in Hada Labo Tokyo Wrinkle Corrector Eye and Mouth Cream.

vir: Instagram Tixibeauty

Komentiraj